ПОРЯДОК ДІЙ СПОЖИВАЧА У РАЗІ НЕЗГОДИ З ПОКАЗАМИ, ЗАЗНАЧЕНИМИ У РАХУНКАХ
Згідно із Кодексом комерційного обліку електроенергії (далі – Кодекс, п. 8.6.2), побутові споживачі зобов’язані щомісяця зчитувати покази своїх лічильників та надавати їх Оператору системи розподілу –АТ «Житомиробленерго» (АТ «Укрзалізниця»).
У свою чергу оператор системи розподілу передає отримані від споживачів покази Постачальнику універсальної послуги (ТОВ «ЖОЕК»), який здійснює постачання електроенергії побутовим споживачам, для подальшого формування на їх підставі рахунків за спожиту електроенергію.
Для формування рахунку використовуються дані на перше число календарного місяця – тобто, покази, передані протягом періоду, що починається за два календарні дні до кінця розрахункового місяця та закінчується на третій календарний день наступного розрахункового місяця (п. 8.6.3 Кодексу).
Детальна інформація щодо способів передачі показів тут.
В свою чергу, трапляються випадки некоректного нарахування за спожиту електричну енергію у зв’язку із невідповідністю показів лічильника, відображених у рахунку, фактичним.
НКРЕКП на своєму офіційному сайті надає відповідні поради споживачам про порядок дій, якщо у рахунку некоректні покази.
У разі незгоди з показами чи нарахуваннями, зазначеними у рахунках, відповідно до вимог Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, та Кодексу комерційного обліку електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 311, споживач має право звернутись до постачальника електричної енергії щодо перевірки виставленого до оплати рахунка або повідомити оператора системи розподілу щодо помилкових показів лічильника. У цьому випадку споживач не витрачає власний час, але й не бере участі у процесі перевірки рахунка.
Також споживач може звернутись до оператора системи розподілу щодо проведення звірки спожитої електричної енергії та до постачальника електричної енергії щодо проведення звірки сплаченої електричної енергії. За результатами проведених звірок складаються відповідні акти звірок, а один екземпляр кожного з актів вручається споживачу. У цьому випадку споживач бере активну участь у процесі звірки, маючи можливість надати документальне підтвердження показів лічильника, що знімались споживачем, та копії платіжних документів.
Для Вашої зручності надаємо Вам блок-схему з сайту НКРЕКП, яка відображає послідовність дій споживача у разі виявлення невідповідності показів електролічильника: