ПРО ПЕРЕУКЛАДЕННЯ ДОГОВОРІВ
У попередньому місяці більша частина наших споживачів отримала в рахунках за електроенергію повідомлення про необхідність уточнення персональних даних власника особового рахунку на відповідну вимогу постанови НКРЕКП від 14.06.2022 № 604.
У зв’язку з цим виникло поширене питання що робити, якщо власник рахунку змінився чи відбулись інші зміни. Тому, в цій публікації ми висвітлимо вам, яким чином відбувається процедура переоформлення договору на нового власника або уточнення персональних даних.
Отже, після реформи ринку електричної енергії будь-якого споживача електричної енергії тепер обслуговують дві компанії: постачальник електричної енергії (ТОВ «ЖОЕК») та оператор системи розподілу (у більшості споживачів нашої області це АТ «Житомиробленерго» та деяка частина, що заживлена від мереж АТ «Укрзалізниця»). Саме тому зміна власника рахунку відбувається в два етапи: переукладання договору з оператором системи розподілу та переукладання договору з постачальником електричної енергії.
І ЕТАП: ПЕРЕУКЛАДАННЯ ДОГОВОРУ З ОПЕРАТОРОМ СИСТЕМИ РОЗПОДІЛУ (ОСР)
Правилами роздрібного ринку електричної енергії визначено, що у разі зміни споживача, форми власності чи власника електроустановки ініціатором укладення договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії має виступити споживач.
Для цього він має звернутися до представництва ОСР за місцем знаходження електроустановок (РЕМ) та надати наступні документи:
1) заяву про укладення відповідного договору із зазначенням місцезнаходження об’єкта та реквізитів заявника та наявності паспорта точки розподілу/передачі (з написанням такої заяви Вам допоможуть на місці в РЕМ);
2) для юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців:
– витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), роздрукований із мережі Інтернет, або копію довідки, або копію виписки з ЄДР;
для фізичних осіб (побутових споживачів):
– копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера або реєстраційного номера картки платника податків та копію паспорта;
3) копію документа, яким визначено право власності чи користування на об’єкт (приміщення), або копію документа, що підтверджує право власності чи користування на земельну ділянку або її частину (у разі відсутності на відповідній земельній ділянці об’єкта), право на розміщення електроустановок на території здійснення господарської діяльності з розподілу/передачі електричної енергії (у разі відсутності об’єкта споживача);
4) копію документа про підтвердження повноважень особи на укладення договору (витяг з установчого документа про повноваження керівника (для юридичних осіб), копію довіреності, виданої в установленому порядку тощо), за необхідності;
5) копію декларації (повідомлення) про початок виконання будівельних робіт або дозволу на виконання будівельних робіт (для укладення договору споживача про надання послуг з розподілу (передачі) та постачання електричної енергії на будівельні майданчики, у разі якщо наявність такого дозволу є обов’язковою або зазначені документи вимагаються законодавством у сфері містобудування) та/або у визначених законодавством випадках, копію декларації про готовність об’єкта до експлуатації або сертифіката (для новозбудованих та реконструйованих електроустановок);
6) довідку про обсяги очікуваного споживання електроенергії окремо за кожною площадкою вимірювання споживача (крім побутових споживачів).
Тобто, для побутового споживача достатньо заяви, копій паспорту, ідентифікаційного коду та документа, що посвідчує право власності (зазвичай, з цим документом йде витяг з Реєстру прав власності на нерухоме майно).
На основі поданих документів буде укладено договір про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії та видано паспорт точки розподілу. Після цього розпочинається новий етап – укладання договору про постачання електричної енергії.
ІІ ЕТАП: ПЕРЕУКЛАДАННЯ ДОГОВОРУ З ПОСТАЧАЛЬНИКОМ ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГІЇ
Укладення споживачем договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг відбувається шляхом приєднання споживача до договору на умовах обраної споживачем комерційної пропозиції, для чого споживач має подати у свій центр обслуговування клієнтів (ЦОК) за місцем розташування електроустановки заяву-приєднання (її допоможуть скласти в ЦОК), а також надати наступні документи:
1) копію паспорта та коду (для фізичних осіб) або витяг, або довідку, або копію виписки з ЄДР (для юридичних осіб) споживача;
2) документ, що посвідчує право на представництво інтересів особи у випадку подання заяви представником (для фізичних осіб), або документ, що посвідчує право особи діяти від імені юридичної особи (для юридичних осіб);
3) копія документа, що підтверджує право власності чи користування об’єктом;
4) паспорт точки розподілу/передачі об’єкта (площадки вимірювання).
На підставі наданих документів буде укладено договір про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг і рахунки приходитимуть вже на нового власника.
Окремо просимо тих споживачів, хто не отримав повідомлення про поновлення персональних даних, зателефонувати чи написати до нас і уточнити наявність/правильність персональних даних власника за своїм рахунком, а у разі їх відсутності – надати ці дані для уникнення непорозумінь в майбутньому.